Teraz jest 24 wrz 2018, o 00:52

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 22 kwi 2011, o 11:45 
Offline
Site Admin

Dołączył(a): 7 lut 2011, o 15:56
Posty: 4586
Było już o Powerslide Metro, za niedługo pojawi się tekst o Fila NRK BX. Najwyższy czas napisać coś o najtańszym modelu Rollerblade jakim jest Fusion X3.

Przedstawiam tu model Fusion X3 transparent z roku 2010.
Model na rok 2011 uległ jedynie zmianom wizualnym: shell jest bardziej transparentny, cuff zamieniono na kolor fioletowy. I ogólnie dodano kilka grafik na bucie i płozie, które mogą się mniej lub bardziej podobać

Na początek ogólnie o rolce. Jak już wyżej napisałem i pewnie wszyscy się orientują, to najtańsza propozycja do Urban skatingu od Rollerblade. Ja model 2010 zakupiłem za 499 zł bez specjalnych zniżek, natomiast tegoroczne wydanie kosztuje w granicach 580 zł za model czarno biały i do 680 zł za model transparentny LA edition.

Jedna rolka Fusion X3 w rozmiarze 44 (28,5cm) waży 1,714 kg.

Jak widać bazą tej rolki jest shell obecnie wykorzystywany w droższych modelach freeridowych i agresywnych przez co jest bardziej uniwersalny i ekonomiczniejszy w produkcji.

Bez problemu można przekształcić tę rolkę w pełnoprawny sprzęt do jazdy agresywnej.
W prawdzie od strony wewnętrznej buta, nie ma gwintów w spodzie shella i trzeba je zainstalowaź, ale nie stanowi to większego problemu, tym bardziej, że w bucie są już nawet odpowiednie odlewy i wklęsłości w plastiku, tam gdzie mają zanlaeźć sie śruby z plejtów.

ZAPIĘCIA

Nie znajdziemy tu żadnej klamry niestety. Trzymanie stopy w tej rolce odbywa się za pomocą sznurowadeł, poprowadzonych bardzo wysoko, bo aż pod sam cuff, na sześć oczek. Uzupełniają to jeszcze dwa rzepy. Górny wygląda solidnie przyszyty do paska parcianego o szerokości 3,5 cm. Dolny, osadzony pod kątem 45 stopni, o szerokości 3cm.
Rzep trzymający kostkę przytwierdzony jest do materiału przypominającego piankę, sprawia wrażenie znacznie delikatniejszego od górnego zapięcia.

BUT

Jak już wyżej pisałem to uniwersalna skorupa, solidna, dobrze wentylowana (osiem otworów wentylacyjnych na jeden but).
Cuff ruchomy do przodu, ruch w tył jest uniemożliwiony poprzez krawędź ograniczającą z tyłu buta.
V-cut, głęboki na prawie 4cm, pozwala na znacznie swobodniejszą pracę nogi w linerze na boki i w tył.

Warto też wspomnieć o nitach. Cuff i oba rzepy przytwierdzone są za ich pomocą do plastikowego buta, więc jakiekolwiek przeróbki w przyszłości będą związane z koniecznością usunięcia ich i zastąpienia śrubą, bądź nowym nitem.

But dodatkowo wyposażony jest w mini Platy, tylko na zewnątrz, co ułatwia wykonanie np. makio. Niekonieczne, ale może czasem się przydać.

Od czasów rolek Salomona stało się już standardem, praktycznie w każdej rolkowej dyscyplinie (no może poza Speed ) umieszczanie podkładki tłumiącej drgania.
W tym modelu też znajdziemy absorber. Dokładnie taki sam jak w droższej rolce Fusion X5 czy modelach do jazdy agresywnej. Gruby, w najwyższym miejscu na 1,7cm, jest tak wyprofilowany ,że idealnie wpasowuje się w konstrukcję buta i nie przemieszcza się pod linerem. Długi na 17 cm.


LINER

Pomijając jego krzykliwa kolorystykę, w opisywanym modelu na pierwszy rzut oka wygląda dobrze. Jest równo pozszywany, spód wykonany jest z tworzywa sztucznego, łatwego do przetarcia, ale nie przepuszczającego wilgoci. Przednia cześć linera, otaczająca palce wykonana jest z innego bardziej miękkiego materiału, dosyć cienkiego. But ściągnięty jest gumką, a język nie jest do niego przytwierdzony.
Wyściółka bardzo gruba szczególnie w okolicy kostki, język również podobnej grubości, dodatkowo usztywniony.
Dla osób z niskim podbiciem może to być mały problem ponieważ gruba pianka kończy się na pewnym odcinku i w odległości 4cm w okolicy kostki do dołu nie ma żadnej pianki.
Wkładka jest przyzwoita, nie ma szaleństwa, nie za gruba, nie za miękka, natomiast pod piętą jest wstawka z lepszej bardziej miękkiej i grubszej pianki. Praktycznie to samo dostajemy w modelu rolki Solo Tribe wartej 860 zł.

PŁOZA

Kompozytowa 260mm, w systemie UFS, standardowo wyposażona w koła 80mm, może pomieścić koła do rozmiaru 84mm. Ośki mocujące koła 8mm są obustronne - dość nietypowy patent zapobiegający obracaniu się, bo przykręcane tylko jednym kluczem, co jest na plus. Jednak uniemożliwia to zastosowanie typowych śrub jako zamiennik. ?ruby z obu stron są zagłębione w tworzywie, choć dość płytko.

KOŁA, ŁOŻYSKA, TULEJKI

Koła przeźroczyste o średnicy 80mm i twardości 80A, profil raczej eliptyczny.
Łożyska to dość szybkie SG 7 Rollerblade?a, niestety nieotwierane.
Tulejki aluminiowe, równe, koła z nimi kręcą się równiutko ? standard ?

JAZDA

Przyzwyczajony do wygody miękkich Salomonów FSK muszę przyznać, że but daje radę.
Sztywna konstrukcja buta daje naprawdę dobre wsparcie dla nogi, a dzięki dość grubemu linerowi u góry i wycięciu cuffa stopa swobodnie pracuje w tej rolce bez jakiegokolwiek skrępowania ruchów. Tak więc ?gięcie? jest wyważone w tej rolce, do tego typu jazdy.

Sznurowadła pełnią swoją funkcję, osobiście wolę wiązać je oczko niżej.
Górny rzep rzeczywiście jest solidny, zdaje egzamin. Dolny, nie działa tak jak bym tego oczekiwał, a już na pewno nie jest tak dobry jak klamra, która dużo lepiej sprawdza się w tym miejscu. Jednak jest to moje subiektywne odczucie po doświadczeniach z rolkami, które wyposażone były wyłącznie w klamry w tym miejscu buta.
260mm płozy nie sprawią większej różnicy w porównaniu z 247, zwrotność bardzo dobra.


PODSUMOWANIE

Napisze krótko. Jak na początek zabawy to dobra alternatywa tym bardziej, że rolka wyposażona jest w standardowe mocowania płóz UFS, co daje nam więcej możliwości wykorzystania jej w przyszłości. Dodatkowo na rynku dostępne są dedykowane do tej skorupy klamry (koszt około 100 zł).
Minusem, przy zestawieniu jej z modelami innych marek z tej półki cenowej, może być brak klamry lub też kompozytowa płoza zamiast aluminiowej. Wybór należy do was. ;)



Obrazek


Obrazek

Obrazek
Jak się dobrze przyjrzeć to można dostrzec wśród tych kolorów czaszkę, z boku linera ;)

Obrazek
A tu możecie zobaczyć co można zrobić z fusion x3 dodając grind Platy i płozy agro całkiem fajny setup.

Obrazek
Koło i ośka.

Obrazek
Na pierwszym planie pasek mocujący pod kątem 45 stopni.

Obrazek
Porównanie linera fusion x3 z osławionym już w Internecie linerem BLANK(Rollerblade)

Obrazek
Od tyłu ;)

Obrazek
I z boku.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 22 kwi 2011, o 12:32 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lut 2011, o 20:22
Posty: 233
Jako użytkownik x3 z większym stażem dodam:

1) Jako, że to moje pierwsze role urbanowe, nie mam porównania z klamrami zamiast rzepów i nie zauważyłem złego trzymania, czy ruchomej kostki. Po zasznurowaniu buta, już czuję, że noga trzymana jest dobrze. Rzep to jedynie wspiera.

2) Ja mam seta z szyną powerslide'a i śruby tam są chyba jeszcze gorsze;] Zjechać je łatwo i jakoś tak nie budzą zaufania.

3) Skorupa jest naprawdę gruba i odporna. Startą mam już prawie we wszystkich miejscach, a jeszcze jest solidna warstwa, co najmniej na 3x tyle gleb:P

4) Co do wentylacji, to znów nie mam porównania, ale latem noga nie pływa, ale grzeje się i poci dość mocno (może to wina 30 stopni na dworze). Liner bardzo ładnie wchłania wilgoć i schnie długo.

5) Nie ma problemów z wyciąganiem linera czy jakąkolwiek inną odpadającą częścią jak to w metro pasek się urywał :P Można śmiało ciągnąć, pchać, skakać, ściarać.

6) Moim zdaniem możliwość włożenia kółek 84mm jest sporą zaletą, gdyż chyba w tym kierunku jazda freeride zmierza. Zwrotności wiele nie tracimy, a prędkość zyskać można. Właśnie testuję taki zestaw. Może nie poleciłbym na start (naukę lepiej zacząć na 80mm), ale wydaje mi się, że po roku czy dwóch, można docenić tę możliwość.

_________________
rock'n'rollki


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 22 kwi 2011, o 14:09 
Offline
Dużo pisze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 mar 2011, o 22:17
Posty: 585
a ja się wypowiem co do szyny:
moim zdaniem jest dość okej, patent ze śrubami wygląda niezbyt dobrze ale spełnia swoje zadanie, śruby 8mm, mocne. Szyna wykonana solidnie, nie ma jakiś wad konstrukcyjnych chociaż wygląda kiepsko. Bardzo fajnie tłumi drgania, dobrze spisuje się na bananku :) manuale też da się robić, jest dosyć sztywna, plastik dobrej jakości, do 100pln można brać. no i fakt, ze wejdą koła 84mm też jest warty uznania:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 22 kwi 2011, o 20:54 
Offline
Początkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 mar 2011, o 22:21
Posty: 15
Jako kolejny urzytkownik x3 z większym stażem chciałbym dodać że Bujak ma racje jeżeli chodzi o rzepy, są praktycznie tylko po to aby czymś docisnąć bo już same sznurówki wciskają stopę w podwozie xD ... Słyszałem też że klamry w droższych modelach to tylko taki "pic" żeby nie było, że drogie rolki z rzepami zamiast klamer. Jeżeli popatrzeć na to z dystansu to zauważymy: klamre da sie mocniej dopiąć ale jest to zbędne w przypadku tych rolek gdyż rzep da sie tak zapiąć że aż stopa boli, w rzepach nie ma problemu z tym, że sie klamry same odpinają np po skoku, nie ma problemu z przecieraniem się ząbków, jest bardzo wytrzymały i elastyczny dzięki czemu nie ma opcji że się zerwie, nie ma co sie bać o to że rzep się zkosmaci bo katuje go już 2 rok i nic a nic sie nie zkosmacił. Co do klamer z serii X, zdarzały się przypadki że po prostu pękają ;/. Mam ten sam problem co bujak bo płozy też ps (moje z cell1) ale fajna opcja której teraz brakuje w nowych szynach, że posiada pieski dzięki którym nie trzeba kupować kółek o różnych rozmiarach ale da sie od razu "ustawić" banana (ok 1 mm w góre przednie i tylne i ok 1 mm w dół śrokowe = banan ok 2mm) czyli tak jakbyśmy mieli kółka 76 80 80 76 ;)[/font]


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 22 kwi 2011, o 21:11 
Offline
Dużo pisze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 mar 2011, o 22:17
Posty: 585
Otóż to:) a Siwy i tak mi nie chce uwierzyć, że rzep jest równie dobra co klamra a czasem nawet lepsza!


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 23 kwi 2011, o 11:43 
Offline
Site Admin

Dołączył(a): 7 lut 2011, o 15:56
Posty: 4586
Bo nie jest! :P

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 23 kwi 2011, o 14:42 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 kwi 2011, o 17:57
Posty: 71
szczerze mówiąc jeździłem na klamrach i na rzepie, szczerze mówiąc wolę klamry, lepiej mi się dociąga

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 23 kwi 2011, o 15:15 
Offline
Dużo pisze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 mar 2011, o 22:17
Posty: 585
Klamry dociągnąć łatwiej, to fakt:) ale oba sposoby mają swoje zalety i wady. ja preferuję rzep


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 23 kwi 2011, o 17:05 
Offline
Site Admin

Dołączył(a): 7 lut 2011, o 15:56
Posty: 4586
Po 3 latach korzystania z klamry (pod kątem 45 stopni) w salo fsk stwierdzam że ten patent nie ma żadnych wad ! :P

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 23 kwi 2011, o 17:51 
Offline
Dużo pisze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 mar 2011, o 22:17
Posty: 585
tak tak, a Ty nie masz siwych włosów:D


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL