Teraz jest 20 paź 2018, o 03:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 wrz 2013, o 07:45 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): 30 kwi 2013, o 16:17
Posty: 27
blues napisał(a):
~mer napisał(a):
3. Przyczyną skręcającego się języka raczej nie jest "niedopięcie" góry, ale krzywe jego przyszycie. Ja jeżdżę na totalnie luźnym cuffie i nie mam tego problemu. Wydaje się, że lepszym rozwiązaniem w tej sytuacji byłaby wymiana linera lub wizyta u szewca w celu wczepienia nitów pod sznurowadła do samej góry. Powody, dla których rozwiązałbym to w ten sposób są dwa, bardzo prozaiczny jak waga rolki, bo same fusiony sporo ważą. Drugi to hipoteza poparta obserwacjami i włąsnym doświadczeniem - klamrą żeby uniknąć przesuwania się języka, będziesz musiał się spiąć mniej więcej tak, aby odciąć dopływ krwi, plus dodatkowo mocno się usztywnisz, a i tak idę o zakład że język będzie pracował i z czasem się przesunie.


Z tego co widziałem to wiele osób narzeka na przesuwanie się języka w standardowym linerze od Fusion-ów. To tak tylko na marginesie...


Niestety jako użytkowniczka X3 muszę potwierdzić że jęzor wyskakuje. I człowiek może poprawiać co 3 minuty, a on i tak swoje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 8 wrz 2013, o 13:33 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): 6 wrz 2013, o 13:04
Posty: 6
~mer napisał(a):
Cytuj:
~mer ja rozumiem dobre chęci i tak dalej ale pseudo eskperckie wypowiedzi mnie nie satysfakcjonują. To chyba logiczne że jak zamontowałem klamry, to tylko z tego powodu że rzep mi nie wystarczył. Przy szybkiej jeździe rzep nie wystarczy, uda mi się go zapiąć ciasno, ale po godzinie sie luzuje, i język wypada z jednej strony. A nie musze chyba pisać że nagle luźniejsza noga przy szybkiej prędkości to nie jest bezpieczna rzecz.
Twoje pytanie po co, to pytanie retoryczne?

To teraz ja Ci odpowiem...
1. Nie jestem ekspertem to raz - więc jeżeli liczyłeś na takową odpowiedź z mojej strony, to będąc zaskoczonym niezmiernie dziękuję za wiarę w moją wiedzę.
2. Do szybkiej jazdy jak to nazywasz, stosuje się raczej rolki innego typu niż fusion (chyba, że oczywiście nie zrozumiałem Twojej definicji szybkiej jazdy - jakkolwiek a propo luzów w cuffie przy szybkiej jeździe to w panczenach nie zauważyłem cuffa... może ślepy jestem ;) ).
3. Przyczyną skręcającego się języka raczej nie jest "niedopięcie" góry, ale krzywe jego przyszycie. Ja jeżdżę na totalnie luźnym cuffie i nie mam tego problemu. Wydaje się, że lepszym rozwiązaniem w tej sytuacji byłaby wymiana linera lub wizyta u szewca w celu wczepienia nitów pod sznurowadła do samej góry. Powody, dla których rozwiązałbym to w ten sposób są dwa, bardzo prozaiczny jak waga rolki, bo same fusiony sporo ważą. Drugi to hipoteza poparta obserwacjami i włąsnym doświadczeniem - klamrą żeby uniknąć przesuwania się języka, będziesz musiał się spiąć mniej więcej tak, aby odciąć dopływ krwi, plus dodatkowo mocno się usztywnisz, a i tak idę o zakład że język będzie pracował i z czasem się przesunie.
4. Może ja mam jakieś spaczone podejście, ale kurde poprawienie rzepa raz na godzinę to nie był dla mnie jakiś szczególny wysiłek tak fizyczny, jak intelektualny.

Ale to oczywiście kwestia preferencji... :)

PS. Podobny problem mają niektórzy kierowcy... oczekują Mercedesa S, lecz pech chciał, że mają dużego fiata. Natomiast życie pokazuje, że bezczelnością i arogancją nie da się nadrobić powyższych braków....


Odpowiem poraz ostatni bo widzę że zaczynasz mnie męczyć. Twoja hipoteza jest błędna, zapinam klamrę w połowie i sie trzyma. Noga nie jest sina panie doktorze od braku dopływu krwi.

Co do szybkiej jazdy, to chyba logiczne że mi nie chodzi o inny rodzaj rolki. Ale chyba potrafisz na swoich rolkach jeździć szybko. Chyba że coś nie wiem, i łamie zasady fizyki jeżdżąc szybko na rolce do Urbanu.

Edit: znam kilku posiadaczy fusionów i każdy ma ten problem z językiem.

"Natomiast życie pokazuje, że bezczelnością i arogancją nie da się nadrobić powyższych braków...." Hmm, do kogoś mi to pasuje...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 8 wrz 2013, o 20:50 
Offline
Dużo pisze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sie 2012, o 20:54
Posty: 508
Lokalizacja: Nowy Sącz
to ja pseudoekspercko powiem, że w fusach jest zwyczajnie kiepski liner i jeśli do tego obciera kostkę, co wielu pseudoekspertów z tego forum może potwierdzić, tak się dzieje, to warto go zmienić. ~mer nie jest typem, który pisze dla samego pisania, tylko ma to poparte wiedzą i się nią dzieli z mniej doświadczonymi osobami jak Ty 3ngardo. Co do arogancji i bezczelności to zgadzam się z ~merem


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 8 wrz 2013, o 23:39 
Offline
Początkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 sie 2013, o 09:21
Posty: 44
wujek napisał(a):
to ja pseudoekspercko powiem, że w fusach jest zwyczajnie kiepski liner i jeśli do tego obciera kostkę, co wielu pseudoekspertów z tego forum może potwierdzić, tak się dzieje, to warto go zmienić.


U mnie decyzja o wywaleniu tego standardowego zapadła po pierwszym dniu :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 9 wrz 2013, o 12:07 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): 9 wrz 2011, o 19:21
Posty: 39
Doczepie się do wątku :-)

Czy da się klamry Valo podpiąć w miejsce rzepa 45' w Fusion X3 ? Czy jest to tylko klamra 90'? Mam aktualnie klamry Solo 45' od dwóch sezonów ale już się wyszczerbiły :/ nie idzie ich zapiąć tak jakbym chciał. Jeśli nie Valo pod 45' to może coś innego bardziej wytrzymałego od klamry Solo i podobnego do Valo ?

Co do linera w X3 - ja nie narzekam, nigdy mnie nie gniótł i nigdy język mi się nie przesuwał podczas jazdy, wręcz przeciwnie - jak dla mnie jest to bardzo wygodny liner, nigdy nie miałem obtarć czy innych 'kontuzji'. Może to zasługa X-Socks który kupiłem w ten sam dzień co rolki i bez nich nie ubieram X3 ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 9 wrz 2013, o 12:12 
Offline
Dużo pisze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 cze 2011, o 20:16
Posty: 444
mnie liner z X3 gniótł tylko na długość bo wziąłem na styk niestety :) no a jezyk się przekręcał, ale mi to nie przeszkadzało


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 10 wrz 2013, o 09:27 
Offline
Dużo pisze

Dołączył(a): 15 lip 2012, o 21:23
Posty: 297
Wiesz co Chemical, jak dla mnie ta klamra z Valo (o ile o tej samej mówimy) wygląda trochę zbyt filigranowo jak na 45.
Rzecz jasna próbować można, ba wręcz trzeba... tylko sprawdź sobie najpierw mocowanie, żeby nie było tak, że zrobisz z shella ser szwajcarski, a potem niczego nie założysz, bo nie będzie już do czego mocować.
Prywatnie to jednak próbowałbym wpiąć tam nieco inny rodzaj klamry, jednak trochę mocniejszej... W powerslide metro - klamry teoretycznie wyglądają na solidne, a jednak po jakimś czasie nie wytrzymały i stały się bardzo problematyczne (przeskakiwanie paska, problemy z odpięciem), co zresztą nie było odosobnionym przypadkiem.
Imo najlepszym rozwiązaniem są klamry od fusionów - ja takie same montowałem do RG2 (zamiast owych metalowych). Ewentualnie klamry Salo (też bardzo solidne), ktoś wspominał też kiedyś o klamrach od XSJADO (tych nie miałem w rękach, więc się nie wypowiadam).
Przy czym zwrócę uwagę na jeszcze jedną rzecz - po założeniu klamer do RG i dopięciu, zaczęłą mnie obcierać kostka (wewnętrzne skrzydełko podf cuffem) - poczytaj na ten temat, było to rozpisane dość mocno na forum - to był zasadniczo główny powód, dla którego sprzedałem RB.

PS. Jeżeli się zdecydujesz na klamry RB Fusion i będziesz miał problem z montażem - pisz priv, opiszę Ci jak to u mnie wyglądało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 10 wrz 2013, o 11:40 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): 9 wrz 2011, o 19:21
Posty: 39
dzięki ~mer za obszerną odpowiedź. Mam aktualnie klamry do Fusionów ale dwa sezony i już dzisiaj się nie dopinają tak jakbym chciał pomimo, że je oszczędzałem jak mogłem i tak bardzo dużo nie jeździłem. Zakupiłem dzisiaj klamry Estilo RG2 na bladeville ale po przeczytaniu tego obszernego testu przemka ( showthread.php?tid=1484 nie wiem jakim cudem do tej pory na ten tekst nie trafiłem) właśnie anulowałem to zamówienie ze względu na to, że mam już otwory pod klamry Fusion więc przerobienie ich na otwory pod RG2 będzie bardzo ciężkie lub wręcz niemożliwe. Fajnie by było, gdyby chociaż można było dokupić same paski do klamry Fusion/Solo a nie kupować kompletny zestaw.

A jak wygląda sprawa z klamrami Salomon FSK jeśli chodzi o możliwości montażu do Fusionów i ich wytrzymałość 'czasową'/szczerbania paska ? Po zdjęciach można wywnioskować, że po pierwszych zapięciu już nie ruszamy paska a tylko samo zapięcie (?) http://www.ebay.com/itm/SALOMON-INLINE- ... 0941217305 i są to oczywiście klamry 45' ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 10 wrz 2013, o 11:51 
Offline
Dużo pisze

Dołączył(a): 15 lip 2012, o 21:23
Posty: 297
Ja chyba mam gdzieś paski do klamer od fusion - zdaje się prawie nieużywane. Zostały mi zapasówki po moim montażu.
Sprawdzę jak będę w domu - jeżeli chcesz, to mogę Ci je wysłać pocztą.

PS. Da się przerobić mocowania pomiędzy Fusion/RG2 - ale wymaga to trochę roboty. My z Piniem przerabialiśmy to z 2h, gdzie trzeba było ciąć shell`a gorącym nożem. Problem w Twoim przypadku byłby chyba nieco innego typu - shell X3 jest z innego kompozytu, imo gorszej jakości niż RG2, stąd też pytanie - ile by to wytrzymało?!

https://lh6.googleusercontent.com/-jHKY ... 000160.jpg <-- tutaj masz jak taka przeróbka wygląda.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 10 wrz 2013, o 13:49 
Offline
Dużo pisze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 cze 2013, o 00:54
Posty: 268
yoyoyo Nie zapominajcie o klamrach powerslida alu. Aktualnie mam je w robach na ktorych mer jezdzil. Dają radę. Nie klekoczą. Wytrzymały ostrzał artylerii. Kostka tak bardzo nie boli. W ogóle zapięcie cuffa, w jakiś stopniu pomaga.

3ngardo jakbyś chciał zmienić liner to mam na spyl w roz 44 i 43 2/3 salomona. W nich noga czuje się jak na wakacjach.

Chemical, a próbowałeś jeździć na samych sznurowadłach bez klamry 45? Imo te przeróbki mera są h.. warte cały czas coś tam się pierdzieliło. Uważam że, zamknięty shell i sznurówki robią swoje + dobra klamra cuffa. To moja opinia każdy może mieć inna ; )


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL