Teraz jest 21 sty 2018, o 19:14

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 29 maja 2012, o 21:00 
Offline
Dużo pisze

Dołączył(a): 24 sie 2011, o 09:16
Posty: 435
ŁT40 - smar do lozysk tocznych, taka zielonawo-zoltawa barwa, lepka galaretowata konsystencja, wysycha bardzo dlugo i to w dosc specyficzny sposob bo zmienia barwe na zolta z zielonymi refleksami i przybiera forme skrystalizowana (wysycha na prawde dlugo, nasmarowana os w kole 12letniego roweru nadal sie kreci idealnie pod warunkiem ze wszystko jest szczelne).
Cena nie wiem, wujek ma cale wiadro takiego smaru, chyba 50 litrow i dal mi z 6lat temu caly sloik. Teraz mi sie przydaje.
Chetnie wyprobowalbym silikonowy albo jakis inny jak ten w twincamach.

PS. Moglem sie pomylic co do numeru smaru ale szukajcie rowerowego.
I musze sprawdzic ten silnikowy do kosiarki bo jest super gesty ten co ja uzywam.

_________________
http://zicoracing.com || http://www.forum.wrotkarstwo.pl/ || www.rolki.com
https://www.dropbox.com/link/21.4h9UynbA7t darmowy dysk internetow


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 29 maja 2012, o 23:02 
Offline
Dużo pisze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 gru 2011, o 19:15
Posty: 534
Użyłem czegoś co kupiłem na samym początku i ani razu nie sięgnąłem po to: smar do łożysk tocznych w tubce LITWAY 4S3 firmy statoil za (nie pamiętam chyba)8 pln. Posmarowałem łożyska sg9 używane prawdopodobnie około 4 lata... co prawda to nie twincamy a ten smar to nie jakiś tam hiper użyty w ilq9 ale uwierzcie mi na pierwszy rzut rolką w domu nie widać jakiejś wielkiej różnicy. Mając na uwadze stopień zużycia tych łożysk stwierdzam, że nie potrzebne jakieś wynalazki na smarowidła, wystarczy zwykły, jak Beng napisał ŁT40, bo to prawdopodobnie to samo tylko inny producent. Zacząłem się zastanawiać jaką konsystencję ma smar w twincamach i doszedłem do wniosku, że indetiko jak smar statoila. Jutro wypróbuję w realu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 30 maja 2012, o 14:31 
Offline
Dużo pisze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 mar 2011, o 22:17
Posty: 585
ja używam ŁT43 aktualnie, bo jeżdżę na rowerze szosowym i tam wszedzie go wciskam, czy to piasty, czy stery, suport, kręci się świetnie. :) ostatnio smarowałem 16 twincamów zajechanych na max, zapiekły się, błoto, rdza, myślałem, że pojdą do kosza a działają świetnie! może ciut wolniej niż oryginalny smar, ale jak na tak zajechane i zapieczone przed czyszczeniem daje 8/10 ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 2 cze 2012, o 13:28 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 17 cze 2011, o 11:40
Posty: 134
Ze smarem jest taki problem, że im rzadszy tym lepiej się kręcą łożyska. Niestety tym szybciej się także kończy bo wycieka brudząc koła i szyny. To są jednak zmartwienia rolkarzy szybkich - freeride'owcy mogą mieć spokojnie w dupie takie sprawy.
Wyjechane w kosmos łożyska z mikroskopijną warstwą super smaru do FR się po prostu nie nadają - pierwsza kałuża i przestają się kręcić (vide ILQ-9). To co jest najważniejsze w smarowaniu łożysk do FR to moim zdaniem ochrona przed wilgocią i pyłem - takiej ochrony cienka warstewka smaru silikonowego nie zapewnia. Eksperymentowaliśmy z różnymi smarami (nawet w spraju :P) i mi osobiście najlepiej działa zwykły gęsty towot. Jak się go nawali do środka to robi się z niego bariera ochronna - kulki obracają się swobodnie bo smar nie ma bezwładności i nie wlewa się między nie a syf z zewnątrz nie dociera bo nie ma jak i zatrzymuje się na zewnętrznej warstwie smaru.
Oczywiście łożyska obracane palcami nie kręcą się tak wściekle jak łożyska bez smaru zaraz po czyszczeniu (parę minut potrafią się obracać raz rozpędzone) ale to jak pracuje łożysko bez obciążenia nie ma prawie żadnego przełożenia na pracę pod obciążeniem.
Od kiedy zacząłem walić towot (i przestawiłem się na najtańsze ABEC 5 od Fila) zmieniam łożyska tylko dlatego, że zmieniam koła - lubię mieć koła razem z łożyskami bo łatwiej się nimi żongluje.

_________________
www.potłuczeni.pl opolskie centrum informacji rolkowej.

Potłuczeni na Facebooku - zapraszam
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 20 sie 2013, o 14:49 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): 10 sie 2013, o 08:52
Posty: 8
Odświeżam temat bo dzisiaj po raz pierwszy zająłem się konserwacją łożysk i chciałbym się podzielić wrażeniami.
Wyciągnąłem komplet starych Abec 5 i komplet Abec 3. Wyjąłem c-ringi, osłonki i moim oczom ukazał się brud jakiego się nie spodziewałem (dodam, że te łożyska wcześniej nie były otwierane, używała je osoba jeżdżąca rekreacyjnie, sporadycznie dwa sezony). 7 kulek było połączonych dosyć grubą warstwą prawdopodobnie smaru koloru przypominającego sparciałą gumę a w koło było pełno zaschniętego czarnego brudu.
Pierwsza myśl, potraktuje to WD-40. Wszystko ładnie się wyczyściło poza tym starym 'smarem'. Ani drgnął. Nawet półgodzinne moczenie go nie wzruszyło. Zaglądnąłem na warsztat co tak jeszcze mam i padło na Wurth Uniwersalny Zmywacz Do Hamulców. Bardzo silny i faktycznie skuteczny, uporał się z problemem w kilka sekund ( następne łożyska traktowałem już od początku nim i działał świetnie ). Na koniec w pojemniku zebrało się dużo brudu i trzeba było wymyć łożysko - w drugim pojemniku (słoiku) ponownie użyłem WD-40 tym razem w celu obmycia. Zostawiłem je w nim na jakieś kolejne 30 min.
W tym czasie pod wodą obmyłem osłonki i c-ringi. Po upływie 30 minut złożyłem pierwsze 2 łożyska. Włożyłem do Hyperów Create i porównałem długość kręcenia się koła:
przed konswerwacją: 5-10s (max),
po: 45s (bardzo lekki ruch ręką, dziś sprawdzę jeszcze na nodze, zapewne przy silniejszym pociągnięciu będą się kręciły 1min +)

ps: Temat o łożyskach SG ale chyba nie warto nowego zakładać bo jest tutaj wiele cennych porad i wskazówek.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 20 sie 2013, o 15:42 
Offline
Dużo pisze

Dołączył(a): 25 lip 2011, o 17:55
Posty: 380
W łożyskach SG jest stosowany smar silikonowy i nie reaguje na tradycyjne rozpuszczalniki, trzeba drania tak jak wspomniałeś czymś innym potraktować :-) Jak miałem kiedyś łożyska SG to po moczeniu w benzynie tylko się ten smar w gęste gluty zmieniał, które musiałem mechanicznie usunąć. Po wyschnięciu i tak pozostawał przez kolejne 1-2 serwisowania biały nalot od jego resztek.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 29 sie 2013, o 11:56 
Offline
Początkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2013, o 20:49
Posty: 19
Cześć, postanowiłem zabrać się za nasmarowanie swoich łożysk, mimo wszystko. Złożyłem wizytę w specjalistycznym sklepie z łożyskami i smarami by doradzono mi jaki smar do tego typu łożyska dobrać. Chodzi o łożysko RB SG7. Pojechałem z takim dość wysłużonym egzemplarzem do sklepu.
W ofercie do kupienia były ładne łożyska SKF po 11zł/szt. Jednak 'kręcenie' się takiego nowego łożyska pozostawiało dużo do życzenia gdyż lepiej 'chodziły' stare SG7 niż nowe, drogie SKF. Skłoniło mnie to tym bardziej do zainwestowania w smar i benzynę ekstrakcyjną by ratować to co mam.

Smar przeznaczony do łożysk wysokoobrotowych, może pracować w łożysku przy dostępie wody lub pary wodnej. Gęstość niezmienna bez względu na porę roku. Wiaderko 0,85kg. Cena 22zł.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/451 ... /smar1.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/451 ... /smar2.jpg

Do tego zakupiłem flaszkę benzyny. Koszt ok. 8zł - CASTORAMA.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/451 ... zekstr.jpg

Łożysko wyglądało przed rozebraniem tak:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/451 ... rozebr.jpg

Rozebranie na zasadzie podważenia blaszki ochronnej czubkiem nożyka od wewnętrznej strony łożyska:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/451 ... poroz1.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/451 ... poroz2.jpg

Przed całą operacją kręci się o tak:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/451 ... 7przed.3gp

Łożysko w trakcie kąpieli:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/451 ... lstart.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/451 ... elwoda.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/451 ... apiel3.jpg

Łożysko po kąpieli:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/451 ... pieli1.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/451 ... pieli2.jpg

Kręci się tak:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/451 ... apieli.3gp

I nasmarowane:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/451 ... asmar1.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/451 ... asmar2.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/451 ... asmar3.jpg

Kręci (?) się tak:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/451 ... nasmar.3gp

PODSUMOWANIE:
Generalnie to nie wiem co o tym wszystkim sądzić. Łożyska pracują ładnie, równo i cicho, jednak... nie obracają się jak poprzednio. Zobaczymy jak będą działać pod obciążeniem. Być może trzeba ten smar rozjeździć. Nie wiem. Sprawdzi się, to dobrze, mam w końcu całe wiadro tego ustrojstwa. Nie sprawdzi, gorzej. Trzeba będzie kupić nowe. Tak czy inaczej napiszę jak się jeździ po tej operacji na świeżo za kilka godzin a za jakiś dłuższy czas zdam relację czy ustrojstwo się dogadało z łożyskiem czy nie.

Pozdr,

monx


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 29 sie 2013, o 14:33 
Offline
Dużo pisze

Dołączył(a): 15 lip 2012, o 21:23
Posty: 297
Ale to całkiem normalne, że się nie kręci. Twoja teza, że wyjechane SG7 kręca się gorzej niż SKF jest IMO chybiona.. niemal każde wyjechane łożysko, o ile nie jest zardzewiałe, będzie się kręciło luźniej niż inne nasmarowane. Dopiero potem dodałeś to, co wielokrotnie tutaj pisano - pod obciążeniem sytuacja się zmienia.
Moje po smarowaniu też kręcą się gorzej niż przed, czy jak nowe - a to dlatego, że z lenistwa wrzucam tam dużo smaru, żeby za często ich nie rozbierać. Potem tydzień czy dwa jazdy i sytuacja wraca do normy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 29 sie 2013, o 14:40 
Offline
Początkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2013, o 20:49
Posty: 19
To też dlatego się nie łamię. Kupiłem komplet nowych łożysk ABEC5 NECTECH 608ZZ za całe 81gr netto/szt. i będą w zapasie. Póki co postaram się bawić z wiaderkiem smaru :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 29 sie 2013, o 17:50 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): 29 sie 2013, o 13:14
Posty: 12
Ja przed chwilą skończyłem konserwować łożyska SG9 z moich Rollerblade Fusion 84 i powiem, że kręcą się nawet ładnie, a jeszcze na nich nie jeździłem i pewnie będą się kręcić jeszcze lepiej jak je wyjeżdżę ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL