Teraz jest 20 sty 2018, o 23:57

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 11 cze 2013, o 21:23 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 29 maja 2013, o 07:36
Posty: 127
Lokalizacja: Warszawa
Witam,
Od niedawna mam x3. Już czytałem na tym forum, że pękają uchwyty na rzepy. Na co jeszcze uważać? Jak spisuje się kompozytowa szyna?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 11 cze 2013, o 21:40 
Offline
Site Admin

Dołączył(a): 7 lut 2011, o 15:56
Posty: 4585
szyna jest ok, może się w końcu sypnąć przy bardzo ekstremalnym traktowaniu, jeden z kolegów swego czasu urwał jej fragment z przednim czy tylnym kołem w jednej rolce, wiadomo do fsk najlepsze jest aluminium ale na początek styknie

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 13 cze 2013, o 02:47 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 29 maja 2013, o 07:36
Posty: 127
Lokalizacja: Warszawa
Dzięki za odpowiedź :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 27 wrz 2013, o 20:23 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 29 maja 2013, o 07:36
Posty: 127
Lokalizacja: Warszawa
Po paru miesiącach jeżdżenia na x3, mam trochę własnych spostrzeżeń. W miarę wolnego czasu, będę je opisywał.

Coraz wolniejsze obracanie się kół.
Wydaje mi się, że w przypadku tych rolek, trzeba często czyścić okolice łożysk i wewnętrzną część szyn. Wewnętrzne tuleje łożysk stykają się z kompozytową szyną. Niestety, z czasem w szynie pojawia się wgłębienie.

Obrazek

Jeśli w tej przestrzeni pojawi się jakiś brud (piasek), dodatkowo spowalnia to obrót koła i niszczy osłonkę łożyska.

Obrazek

Nie trzeba od razu otwierać łożysk i ich smarować. Na początek wystarczy dokładnie wyczyścić styk szyna-łożysko.
Z czasem można pomyśleć o włożeniu w miejsce styku cienkich podkładek o średnicy wewnętrznej 8 mm.

Obrazek

Muszą jednak być cienkie, aby ośka oparła się również o drugi otwór w szynie. Próbowałem z podkładkami o śr. 6 mm, które rozwierciłem, ale są za grube. Muszę je zeszlifować.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 1 paź 2013, o 07:20 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 29 maja 2013, o 07:36
Posty: 127
Lokalizacja: Warszawa
Obracający się język


Ostatnio edytowano 28 kwi 2014, o 00:56 przez siemma, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 1 paź 2013, o 07:35 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 29 maja 2013, o 07:36
Posty: 127
Lokalizacja: Warszawa
Obracający się język

Przez wiele postów dotyczących Fusion X3 przewija się temat 'obracającego się' języka. Na początku nie mogłem załapać, o co chodzi i myślałem, że to mnie nie dotyczy.
Problem pojawia się, gdy uginamy nogi w kolanach. Można nie wiem jak mocno ścisnąć górny rzep (czy wstawioną klamrę) i tak język wysunie się poza cuff. Czemu? Część z forumowiczów o tym pisała - krzywo wszyty język. Wystarczy wyjąć linery i widać, z której strony język będzie się wysuwał.

Obrazek

Czy to jest tragedia? Nie, ale wkurza.

Rada dla przyszłych nabywców rolek RB typu Fusion - należy sprawdzić, czy język jest dobrze wszyty. Można go na chwilę nacisnąć, puścić i zobaczyć w jakim będzie położeniu.
Wg mnie jest to wada fabryczna.

Obrazek

Chyba nie ma tego problemu w bucie typu Solo. Pod górnym rzepem jest kołnierz cuffa otaczający liner.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 1 paź 2013, o 14:23 
Offline
Początkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sie 2012, o 16:50
Posty: 24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wcześniejsze modele zarówno Solo, jak i Fusion miały dłuższe skrzydełka cuffa tworzące swego rodzaju kołnierz. Nowe modele solo mają tak samo krótkie skrzydełka jak twoje Fusion ; )


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 1 paź 2013, o 17:49 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 29 maja 2013, o 07:36
Posty: 127
Lokalizacja: Warszawa
Dzięki za uwagę. W rękach miałem tylko ten model Solo Era.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 30 kwi 2014, o 20:52 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 29 maja 2013, o 07:36
Posty: 127
Lokalizacja: Warszawa
Obracająca się klamra

To jest chyba częsta przypadłość X3 i jest wadą fabryczną. Zdjęcia wyjaśniają, o co chodzi. Szerokość rzepa i szerokość paska mocującego klamrę powinna być zbliżona. Klamra nie powinna mieć za dużo luzu. Nie może za mocno przesuwać się w górę i w dół (trzecie zdjęcie). Nie byłem tego świadomy w momencie kupna.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Niestety, nie da się tego wyeliminować bez wymiany przynitowanego paska. Wcześniej czy później klamra pęknie w punkcie zgrzewu. Po jakimś czasie jeździ się z butem, jak na ostatnim zdjęciu.

Przy okazji, chciałbym o jednym wspomnieć. Piszę o X3, bo na nich jeżdżę i dzielę się swoimi spostrzeżeniami. Może komuś się przydadzą. Lubię swoje rolki. Może i trochę ważą, ale shell jest solidny, dobrze trzyma i chroni stopę. Widzę i inne mankamenty, ale cały czas pamiętam, że to nie są najdroższe rolki na rynku :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 24 maja 2014, o 17:12 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): 9 wrz 2011, o 19:21
Posty: 39
Jest na to sposób, był opisywany na forum - tam gdzie jest ta metalowa klamra wystarczy włożyć zapałkę, aby nie było luzu między materiałem a metalem. Jest to tymczasowe i należy zapałkę co jakiś czas 'kontrolować' ale ogólnie się sprawdza.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL