Teraz jest 20 lip 2018, o 17:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 22 mar 2015, o 21:46 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 22 wrz 2011, o 21:36
Posty: 220
Pytanie jak w temacie :-)
Chodzi przede wszystkim o czubki butów, bo te są najbardziej narażone na przetarcia. Były już na forum wątki, w których przewijał się ten temat (np. tutaj), więc problem jest znany.
Może udało się już komuś znaleźć skuteczną i mało inwazyjną metodę ochrony (taką, żeby nie stracić gwarancji)... ?

W szczególności chodzi mi o pro model USD Franky Morales III Carbon.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 9 kwi 2015, o 09:47 
Offline
Dużo pisze

Dołączył(a): 25 lip 2011, o 17:55
Posty: 380
Ja oklejam czuby tasmą hokejową, kilka warstw, następnie pokrywam to klejem bezbarwnym, którym taśma nasiąka i nieco się utwardza. Takie rozwiązanie wystarcza na kilka upadków z mocniejszymi przecierkami. Też bym się chętnie dowiedział, jak mało inwazyjnie buta zabezpieczyć nieco lepiej, bo potem jeżdżę z odstającymi fragmentami taśmy, nie chce mi się jej wymieniać i buty wyglądają, jakby były zakatowane prawie na śmierć :-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 9 kwi 2015, o 12:46 
Offline
Dużo pisze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2014, o 22:36
Posty: 407
Kiedyś szukałem super kleju/silikonu do wypełnienia uszkodzonej podeszwy i w jakimś sklepie co miał materiały do naprawy odzieży i obuwia dla motocyklistów widziałem taka taśmę do naprawy butów. Nie interesowało mnie to więc nie wnikałem w szczegóły, może poszukajcie na forach motocyklowych. Niestety nie pamiętam ja jakich stronach to widziałem.

Idealna by była guma butylowa, jak na wykładzinę wewnętrzną do opon (zastępuje dętkę) jest taka lejąca a po zwulkanizowaniu robi się w miarę twarda i odporna, może jest coś w tym stylu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 21 lip 2015, o 06:37 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 22 wrz 2011, o 21:36
Posty: 220
Dzięki za wskazówki :-)
Zastosowana została dokładnie ta taśma butylowa (klik), przeznaczona do izolacji kabli energetycznych. Rzeczywiście, tak jak pisał @doc struś, szybko zwulkanizowała, tworząc jednolitą, dodatkową warstwę ochronną. Niestety, w jej przypadku również wystąpił problem, którego doświadczył @Piniu. Zwulkanizowana warstwa, pod wpływem grindowo-glebowego tarcia zaczęła odchodzić od shella, by w końcu całkiem odpaść.
No i w tym miejscu pojawia się pytanie o klej (spoiwo), którym dałoby się bardziej skutecznie przytwierdzić tę taśmę do shella. Dodam, że wbrew nazwie rolki, shell wykonany został z ekologicznych włókien bazaltowych :-) . Macie jakieś pomysły ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 21 lip 2015, o 08:37 
Offline
Dużo pisze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2014, o 22:36
Posty: 407
Jeśli odchodzenie jest kwestią tego, że narożniki taśmy są podrywane przez tarcie podczas upadków, spróbował bym zawinąć trochę taśmy np 0,5cm pod plejty, można też dać pod taśmę butylową, taśmę dwustronną, co by się przykleiło. Jeśli taśma jest na tyle wytrzymała, że nie przeciera się zbyt szybko, tylko odkleja, to może być rozwiązanie.. Można by tez poszukać na forach, może modelarskich, tworzywa które by dało się formować a następnie utwardzić i zrobić z tego taki dziób jak mają K2.
Może po prostu okleić rolkę jakąś taśmą żeby zabezpieczyć skin, następnie z żywicy ulepić dziób nakładany na boota, a może odlew machnąć i zrobić sobie formę? Możliwości jest sporo, możesz nawet poszukać "dzioba" K2 i zobaczyć jak podejdzie, dodatkowo robiąc odlew, możesz uzyskać możliwość customowania... inny kolorek itd, mógłbyś nawet obszyć skórą taką nakładkę ;)

Myślę że, montaż takiej nakładki z żywicy mógłby być na dobrą taśmę dwustronną, nawet nie musiał byś nic wiercić. Taki dziób mógłbyś tez mocować na rzep, kiedyś miałem do czynienia z samoprzylepnymi rzepami przemysłowymi, klej był tak mocny że bez podgrzania nie dało się tego oderwać, wystarczył by wąski pasek tego ustrojstwa i trzymało by jak diabli.


Sry że tak chaotycznie napisałem, pisałem to co mi przychodziło do głowy ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 21 lip 2015, o 18:48 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): 3 sie 2012, o 00:32
Posty: 47
Lokalizacja: Poznań
viewtopic.php?f=5&t=2221
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 22 lip 2015, o 17:59 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 22 wrz 2011, o 21:36
Posty: 220
@doc struś
Burza mózgu :-D W pierwszej kolejności poszukam tego przemysłowego rzepa. Może występuje w postaci szerokiego paska, którym da się okleić wrażliwe miejsca shella. Jeśli klej będzie trzymał mocno, a materiał rzepa będzie wytrzymały, to może nic więcej nie będzie trzeba...?

@Qaczy
Bardzo ładnie to wygląda :-) , ale jak sam piszesz, to oklejenie wystarcza na parę jazd. Szukam rozwiązania bardziej trwałego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 22 lip 2015, o 18:59 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 28 kwi 2014, o 10:29
Posty: 160
Polecam załatwić kawałek prawdziwej skóry np z kurtki i przykleić do buta na butapren (w razie potrzeby jakoś da się później oderwać), następnie matujemy zewnętrzną błyszczącą część skóry i wylewamy na nią kilka razy superglue, dzięki czemu otrzymujemy super odporną warstwę. Sam stosuję i polecam :) Może nie jest to super piękne, ale skutecznie zabezpiecza kapcia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 22 lip 2015, o 22:01 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 18 kwi 2014, o 19:41
Posty: 102
Można też kupić rolki na hard shellu, męczyć się, że ciężkie i gorąco, ale po każdym upadku martwić się co najwyżej, czy laski na ławeczce obok nie śmieją się za głośno;>


Sory za offtop, nabijam się oczywiście Panowie:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 25 lip 2015, o 19:50 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): 3 sie 2012, o 00:32
Posty: 47
Lokalizacja: Poznań
Szczerze to przez miesiąc jeździłem bez zmiany, ale to kwestia tego, że podbiłem sobie szyne przyciętym plejtem i uzywam 84mm kół więc przy ostrym slajdzie szanse na kontakt rolki z ziemią są mniejsze.

Ale fakt, jak się zrobi 6 dobrych szlifów to trzeba obkleić na nowo. W praktyce to nie jest tyle zachodu jeśli 2-3 warstwy taśmy są - ale to kwestia rajdera i jego jazdy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL