Teraz jest 18 paź 2018, o 17:51

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 28 lis 2011, o 16:59 
Offline
Site Admin

Dołączył(a): 7 lut 2011, o 15:56
Posty: 4586
Kizer Arrow Recenzja

No i wreszcie doczekaliśmy się kolejnej szyny w UFS mieszczącej koła 80mm.
Jest to informacja tym bardziej ciesząca, że za produkcję odpowiada marka Kizer, słynąca z produkcji świetnych szyn do jazdy agresywnej.
Tym razem mamy do czynienia z szyną przeznaczoną do PowerBladingu, czyli połączenia jazdy aggressive z szeroko rozumianym freeridem.
Fakt ten nie wyklucza jednak innych użytkowników którzy nigdy nie mieli styczności z grindami i rolkami agresywnymi. Kto wie, być może dzięki temu niektórzy freeriderzy skuszą się dzięki tej szynie do poszerzenia wachlarza swoich trików choćby o makio, oczywiście bez obaw o uszkodzenie delikatnego aluminium, które stanowi jej konstrukcję.
Nalerzy jednak pamiętać że szyna ta nie jest najlepszym wyborem jeśli ktoś chciał by stawiać pierwsze kroki w aggressive i uczyc się na nich trików royalowych.
Do rzeczy.

Kupując szynę Kizer Arrow dostajemy ją w praktycznym etui zamykanym na zamek. Teoretycznie niepotrzebny drobiazg, ale może się przydać.

Po rozpakowaniu wewnątrz znajdziemy: parę szyn Kizer Arrrow z side wallami, komplet osiek 8 mm, dwuczęściowych oraz 8 tulejek dystansowych aluminiowych.

Dodatkowo dostajemy 4 śruby UFS, 8 kolejnych tulejek i 4 stalowe podkładki.

SZYNA

Wykonana z aluminium malowanego w czarnym kolorze do tego również czarne sidewalle.
Szyna jest w stanie pomieścić cztery koła 80 mm. Długość w skrajnych osiach kół to dokładnie 243 mm. Brak tu jakiegokolwiek rockeringu, czy podkładek utrudniających życie, wszystkie otwory na ośki znajdują się na tej samej wysokości.
Waga jednej szyny wraz z osiami i tulejkami dystansowymi to 407 gram, bez sidewalli waży 298 gram.
Szyna jest symetryczna, więc plastikowe ścianki można dowolnie zamieniać, to samo tyczy się całej szyny, którą również można obrócić i nie będzie to miało wpływu na właściwości jezdne.

Konstrukcja

Teraz trochę o samej konstrukcji. Szyna ta stworzona jest z myślą o PowerBladingu co wiąże się z trochę innym użytkowaniem i większymi obciążeniami konstrukcji w dodatkowych miejscach, jak np. jej środkowa część.

Począwszy od elementu górnego, który na wzór szyn agresywnych będzie przylegał tu na całej długości buta, i pochłaniał siłę na większej powierzchni.
Boczne ściany są tradycyjnie ażurowe, przekrój poprzeczny w dolnej części gdzie znajdują się walle - płaski, natomiast w górnej na wysokości mostków zaokrąglony do wewnątrz. Grubość aluminiowych ścianek to 3mm, trochę grubsze niż w szynach Salomona i Rollerblade?a .
Mostki, oczywiście tego elementu w takiej szynie nie mogło zabraknąć. Tradycyjnie jeden centralny i dwa pozostałe umiejscowione za pierwszym kołem i przed ostatnim.

Ciekawa jest tu konstrukcja mostów, każdy z nich tworzą odwrócone do siebie grzbietami łuki. (Jeżeli kogoś by interesowało to w środkowej części szerokość tych łuków wynosi 5mm, natomiast w środkowym mostku jest to 8mm)
Sprawia to wrażenie solidnej konstrukcji i kojarzy się trochę z zaawansowanymi konstrukcjami do speedu i freestylu.

Przy omawianiu konstrukcji warto też wspomnieć o wysokości szyny, czyli wysokości na jakiej będziemy jeździć. W tym przypadku jest to milimetr wyżej niż w przypadku szyn Salomona. Daje to bardzo dobry wynik i balans jeśli chodzi o freeride.

Mocowanie

Mocowanie szyn to UFS czyli rozstaw śrub mocujących 165 mm, na płasko.
Otwory na śruby nie są okrągłe, lecz minimalnie wydłużone co umożliwia ich minimalne przesunięcie w tył lub przód buta.

Gniazda mocujące UFS są minimalnie płytsze niż w szynach Salomona lub Rollerblade?a.
Mocowanie do rolek Rollerblade Solo Estilo 2009 wymaga małej ingerencji w but.
Wystający plastikowy element należy spiłować o 1 milimetr by szyna mogła prawidłowo przylegać do buta, a nie opierać się wyłącznie na plastikowych wypustkach.
Przy zamocowaniu do buta Salomon ST Rob Thompson ten problem nie występuje.

Side Wall

Plastikowe ściany to części, które stanowią o odmienności tej szyny od pozostałych szyn na rynku freeskate.
Mocowane są tymi samymi śrubami które odpowiadają za utrzymanie kół na swoim miejscu. Dość uproszczony patent ale dzięki temu została obniżona waga całości, a wiemy że z tym było różnie. Mam tu na myśli Kizer Element, szyny podobnej konstrukcji, jednak z dodatkowymi śrubami mocującymi. W tamtym przypadku szyna rozmiaru S była ciężka.
SideWalle ( boczne plastikowe ścianki) posiadają od wewnętrznej strony po 6 wypustek, które utrzymują je na swoim miejscu, przed skręceniem całości.

Plastikowe osłony są tu oczywiście użyte w konkretnym celu, a mianowicie umożliwieniu w miarę wygodnego grindowania. W tym celu plastik pomiędzy trzecim a czwartym kołem jest znacznie obniżony ( o 5 mm)
Dodatkowo w dolnej części ścianki maja grubość jednego centymetra, co zdecydowanie będzie wpływało na większą wytrzymałość elementu.

Daje to jednocześnie miejsce na wyrobienie małego grove?a do trików royalowych jak i osłania główki śrub mocujących koła i same ścianki.

WYKONANIE

Całość jest dokładnie pomalowana, aluminium nie posiada ostrych elementów, a same śruby można było bez problemowo odkręcić i Solidnie zakręcić bez objechania imbusowego gniazda.
SideWalle wazą swoje, nie ma tu mowy o swobodnym wygięciu ich w rękach.

Szyna sprawia bardzo dobre wrażenie. Wszystkie te mostki, grube plastikowe ścianki tworzą całkowity obraz bardzo solidnego sprzętu.


Było by fajnie gdyby w przyszłości Kizer wydał wersje anodowaną na jakiś ciekawy kolor, jak mialo to miejsce w przypadku Kizer Element.

To tyle jeśli chodzi o ogólne informacje dotyczące Kizer Arrow, reszta po testach.

Cena to 349zł

Poniżej kilka zdjęć.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
SideWall

Obrazek
Mostek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
To dostajemy w zestawie z szynami.

Obrazek
1mm różnicy w wysokościach. Z lewej Kizer Arrow z prawej Salomon FSK

Obrazek

Obrazek
Dla porównania, ?rozebrany Arrow 243mm i Salomon FSK 247mm

Obrazek Kizer PB i Salomon FSK, porównanie mostków.

Obrazek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 28 lis 2011, o 17:31 
Offline
Stały bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 11:59
Posty: 2152
Mega! Dobrze, że podobieństwo do Syndicate jest jedynie powierzchowne i dużo patentów tu zastosowali znanych np. z szyn Alpha (te mostki, choć tam jest to z tego co pamiętam jeszcze nieco zhybrydyzowane z mostkami "rurowymi").

Czy da się tej szyny używać bez sidewalli, tzn. zastosować normalne, krótkie osie 8mm i jeździć tak? Bo na lajtową jazdę czy jak wiesz, że nie będziesz grindować, oszczędzić 100g na rolce odkręcając sidewalle to byłaby spoko opcja. Pewnie i możliwość jazdy bez nich doceniliby i ci nieliczni slalomowcy którzy nadal jeżdżą w Salo czy innych butach z UFS (wychodzi na to że to obecnie jedyna dostępna szyna w UFS która będzie miała dobrą sztywność i pomieści set 4x80).

Propsy za reckę, najlepsza jaką do tej pory napisałeś! Czekam na wrażenia z "field testing".

Aż żal pomyśleć, że tyle lat zajęło wprowadzenie na rynek takiej "oczywistej oczywistości" :(

_________________
Fuck trendy, faulty complexity, get working, proven simplicity. Ride Rollerblade skates - Fusions or Twisters.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 28 lis 2011, o 18:20 
Offline
Dużo pisze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 mar 2011, o 22:17
Posty: 585
w końcu coś normalnego. w miarę porządnego, czekam na promocje w hedonie i kupuje, do tego hyper concrete i mozna pomykac.

_________________
NPBKKNJ


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 28 lis 2011, o 19:38 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 17 cze 2011, o 11:40
Posty: 134
Co do wysokości szyny to niekoniecznie ten jeden milimetr bedzie mial przelozenie na srodek cięzkości. Tak na oko aluminium pod otworami jest wiecej niz w szynie Salomona w efekcie wyskosc buta po wlozeniu kół do środka moze byc identyczna a nawet niższa niz w salo. Nie to zeby mialo to jakies wieksze znaczenie :P Bardzo fajnie, ze jak w agresiwie szyna jest płaska na górze co faktycznie moze dobrze wpływać na rozkład sił przy lądowaniu. Swietna cena, dobry wyglad i sidewalle w komplecie to zdecydowanie najelpsza szyna UFS alu do freestyle'u jaka zostałą kiedykolwiek wyprodukowana.

_________________
www.potłuczeni.pl opolskie centrum informacji rolkowej.

Potłuczeni na Facebooku - zapraszam
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 29 lis 2011, o 01:27 
Offline
Dużo pisze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 cze 2011, o 20:16
Posty: 444
Najbardziej sensowna szyna alu do Freeridu obecnie moim zdaniem..


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 29 lis 2011, o 10:06 
Offline
Site Admin

Dołączył(a): 7 lut 2011, o 15:56
Posty: 4586
Odczucia z pierwszych jazd.
Jeśli chodzi o długość to nie widzę żadnej różnicy między tymi na których dotychczasowo jeździłem, czyli 247mm
Przy schodzeniu po schodach jak by wygodniej na 243mm, podejrzewam że przez to że koła są bliżej siebie i nie ma opcji by się haczyły o krawędzie schodów.
Przy skokach nic nie trzeszczy, wszystko jak należy, żadnych niespodzianek.
Przy szybszej, agresywniejszej jeździe zdarzyło się kilka razy "złapać" krawędzią plastikową o nawierzchnię i był delikatny uślizg.
ale zaznaczam że to przy naprawdę dużym przechyleniu buta.
Przy przekładance czy ostrych zakrętach z pochyleniem jest w porządku.
W przypadku hamowania t-stop, przy dosyć mocnym przechyleniu rolki również plastik w środkowej części jest w stanie przytrzeć, no ale to logiczne jeśli ten element jest obniżony względem całości o te pół centymetra.


No i jest ten komfort ze szyny oszczędzają nam dźwięku tartego aluminium o miejskie przeszkadzajki. Testowałem na szynach tramwajowych i krawężniku :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 29 lis 2011, o 11:26 
Offline
Dużo pisze

Dołączył(a): 2 cze 2011, o 16:51
Posty: 660
WOw! MIstrz recenzja - mam nadzieje rozwiniesz z czasem :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 29 lis 2011, o 12:27 
Offline
Site Admin

Dołączył(a): 7 lut 2011, o 15:56
Posty: 4586
Trochę czasu potrzebuje i wizyty na PTG :)

Jeśli ktoś chciał by używać tych szyn bez sidewalli to trzeba trochę pokombinować z długością śrub.
Oryginalne są oczywiście za długie, sprawdzałem też śruby z GroundControl i Salomona, obie minimalnie za długie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 29 lis 2011, o 18:10 
Offline
Dużo pisze

Dołączył(a): 24 sie 2011, o 09:16
Posty: 435
Kusi ta cholera strasznie ale krótka, identyko jak moja od RB a chętnie przesiadłbym się na coś dłuższego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 29 lis 2011, o 23:14 
Offline
Site Admin

Dołączył(a): 7 lut 2011, o 15:56
Posty: 4586
Co ty tak z tymi długościami?

247, 243 czy 255mm, jeden pies
.
W freeridzie poza samą rolką równie istotny, a nawet bardziej jest sam człowiek. Jego zawziętość, charakter, wytrzymałość, siła mięśni.

Podam ci przykład z życia.

Wyścig tyłem na błoniach w Krakowie.

1 miejsce zajął Jogurt na setkach natomiast 2 Kamil który śmigał na kołach 80 -76mm i chyba nawet w ustawieniu banan.

Reszta biorących udział w wyścigu była daleko za nimi, a kilka osób miało koła wielkości 100, 90mm i flat 80mm i oczywiście dłuższe szyny.

Na 255mm nie będziesz szybszy np. ode mnie jadącego na 243mm.

To samo do efektywności. A rozważania że przy odepchnięciu lepiej rozkłada się siła, przy kilku milimetrach....

Takie rozważania są istotne w speedzie przy zestawianiu kół 5x84mm z 4x100mm

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL